
W związku z budową II odcinku wschodnio-północnej linii metra, mieszkańcy nie tylko Targówka, lecz całej Warszawy będą mieli czasowe trudności z dojazdem i komunikacją miejską. Połowa zmian już została wprowadzona pod koniec stycznia. W poniższym artykule przeczytacie o następnych objazdach i zmianach, które dotyczyć będą trzech nowych stacji II linii metra.
Budowa metra przebiega pełną parą. W tunelach metra Targówek rozpoczęły się fazy testów dynamicznych. Ponieważ jest to ostatni etap faz budowy, mieszkańcy wkrótce będą mogli poruszać się po mieście dzięki nowym stacjom metra. Dojazd do centrum z Targówka będzie znacznie szybszy i wygodniejszy. Jednak budowa metra też ma swoje wady. Warszawiacy mieli już do czynienia z pierwszymi trudnościami pod koniec stycznia. Wtedy drogowcy zamknęli ul. Matki Teresy z Kalkuty, co doprowadziło do wielkiego zamieszania na drodze i parkingach. Co czeka mieszkańców tym razem?
Już na początku stycznia, na Zaciszu pojawiły się te same zielone ploty, zapowiadające budowę metra. I oto stało się! Stacja metra C19 Zacisze, będzie pierwszą i jedną z najmniejszych stacji odcinka wschodnio-północnego II linii metra. Powstanie ona pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną. W związku z tym, skrzyżowanie ulic Rolanda, Codziennej, Figara i Spójni będzie zamknięte, najprawdopodobniej w maju, na trzy miesiące.
Na tym jednak zmiany się nie kończą. Ze względu na budowę wentylatorni metra, ul. Łokietka również zostanie zamknięta. Po zakończeniu prac na tej ulicy budowa zostanie przeniesiona na ulicę Samarytanka. Druga wentylatornia będzie zlokalizowana na ul. Blokowej, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Kanałową i ul. Przy Wodzie. Budowa tej wentylatorni już się rozpoczęła, więc za niedługo ul. Blokowa będzie całkowicie zamknięta. Objazd będzie możliwy ulicami Blokowa-Kanałowa oraz ciągu Przy Wodzie – Czerwińska.
Na szczęście budowa stacji C19 Zacisze nie doprowadzi do tak dużych problemów, jak na przykład budowa stacji C20 Kondratowicza i C21 Bródno.
Stacja C20 Kondratowicza będzie zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego. Z kolei trzecia stacja C21 Bródno, powstanie pod ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańska/Rembielińska i Łabiszyńska.
Budowa tych dwóch stacji spowoduje zamknięcie ul. Kondratowicza, której ruch zamieni ul. Chodecka. To będzie najważniejsza zmiana, związana z budową metra na Bródnie.
– Ponieważ chcemy stopniowo przyzwyczajać warszawiaków do objazdów, zmiany rozkładamy na trzy weekendy. Na finał 15-17 lutego przewidujemy zamknięcie ul. Kondratowicza – zapowiedział odpowiedzialny za transport w mieście wiceprezydent Warszawy Robert Soszyński.
Ulica będzie zamknięta w dwóch odcinkach: Bazyliańska – Łabiszyńska i Szpital Bródnowski – św. Wincentego. Objazd zostanie poprowadzony ulicami P. Wysockiego – Matki Teresy z Kalkuty – Gilarska – Z. Jórskiego do Radzymińskiej, Głębocka – L. Kondratowicza – Młodzieńcza, św. Wincentego – Borzymowska – Trocka, ciągiem Bartnicza – Wyszogrodzka do Chodeckiej i dalej do Łojewskiej, a także ul. Odlewniczą do Marywilskiej i Trasą Toruńską.
Aby ułatwić mieszkańcom poruszanie się w czasie budowy metra 1-3 i 8-10 lutego zaplanowano:
Zmiany w komunikacji miejskiej.
Dzięki nowej linii tramwajowej 41, mieszkańcy Bródna będą mogli szybko dojechać do Śródmieścia i na Mokotów.
Budowa stacji metra na Bródnie zmieni trasy wielu autobusów. Na objazdy będą skierowane autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Zmiany tras linii autobusowych będą obowiązywały z 15 na 16 lutego.
Trasy autobusów linii: 114, 376, 412, 414, 512 i N14 pozostają niezmienione.
Źródło: UD
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie