Jak skutecznie reklamować stronę internetową w Google?

handel i usługi, skutecznie reklamować stronę internetową Google - zdjęcie, fotografia
Portal Targówek 03/06/2019 15:20

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli działania mające na celu umieszczenie strony na jak najwyższym pozycjach w wynikach wyszukiwania to jedna ze skuteczniejszych form promocji oraz efektywny sposób na dotarcie do wielu potencjalnych klientów.

Do najskuteczniejszych metod reklamowania stron internetowych w Google zaliczają się obecnie następujące rozwiązania:

  • pozycjonowanie

  • kampanie reklamowe w systemie Google Ads

  • Google Remarketing

  • blogi i reklamy w mediach społecznościowych (takich jak Facebook, Instagram, Pinterest, GooglePlus, Twitter, LinkedIn i GoldenLine)

Oprócz pozycjonowania skutecznym sposobem reklamy są kampanie reklamowe w systemie Google Ads, dlatego warto znać ich funkcjonowanie i rozumieć ich specyfikę działania.

Kampania w Google Ads i jej uzupełnienie w postaci pozycjonowania

Pozycjonowanie służy ułatwieniu komunikacji strony internetowej z jej odbiorcą, który zwykle poprzestaje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, rzadko przechodząc na kolejne. Wymaga ono jednak sporo czasu i cierpliwości, dlatego warto uzupełnić działania pozycjonerskie kampanią Google Ads.

Google Ads jako alternatywa dla pozycjonowania?

Wielu ekspertów twierdzi, że Google Ads to skuteczna alternatywa dla pozycjonowania, dająca szybkie i wymierne efekty marketingowe, gdyż - w odróżnieniu od pozycjonowania - nie wymaga ona nakładu czasu.

Google Ads to po prostu charakterystyczne, widoczne reklamy, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania użytkownikowi po wpisaniu przez niego danej frazy kluczowej. Rozwiązanie takie łatwo zaplanować, m.in. poprzez odpowiednie zaplanowanie kampanii oraz określenie konkretnego budżet, gdyż Google Ads określa jasno opłaty od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych za kliknięcie.

Stawka zależy od wyceny (popularności) używanych słów kluczowych. Łatwo więc reklamodawcy zaplanować budżet kampanii reklamowej i skalkulować całe przedsięwzięcie. Dobrze opracowana kampania Google Ads może przynieść znaczący wzrost ruchu na stronę, co sprawia, że reklama jest w stanie pozyskać naprawdę sporą pulę potencjalnych klientów. Nie zawsze też konieczne jest wykupienie najdroższych słów kluczowych. Warto zatem łączyć szybkie kampanie reklamowe w Google Ads z - nieco bardziej długoterminowym i wymagającym czasu - pozycjonowaniem. I  w tym przypadku sprawdza się dywersyfikacja, czyli minimalizacja ryzyka niepowodzenia. 

Google Remarketing i social media, czyli wszystkie drogi prowadzą do kampanii Google Ads

Internet we współczesnym użyciu to królestwo aktywnej obecności jego użytkowników, a więc walka o ich uwagę i ponowne odwiedziny w danej witrynie lub przestrzeni social mediów. I tej technice sprzyja także rozwiązanie Google Remarketing. Polega ono na przypominaniu użytkownikowi reklam witryn, w których już kiedyś był obecny.

Przykładowo: oglądanie oferty produktowej będzie się wyświetlać dla odbiorcy jeszcze jakiś czas po opuszczeniu przez niego strony internetowej lub profilu social mediowego. To takie kuszenie powrotem do oferty, a im więcej takich powrotów internautów, tym więcej skutecznego marketingu sieciowego. Na podobnej zasadzie - zachęcaniu użytkownika do ponownych odwiedzin - działają media społecznościowe, z klasycznym już Facebookiem na czele. Ruch na stronie lub aktywność w przestrzeni profilu są zapamiętywane i przypominane wielokrotnie - tak, aby użytkownik powracał i zapoznawał się (po raz kolejny) z dedykowaną mu reklamą strony internetowej.

Przestrzenie social mediów wykorzystują również obecnie masowo rozwiązania kampanii reklamowych Google Ads, personalizując aktywność internautów tak, by ich zainteresowania przekładane były na potencjalne decyzje zakupowe. Marketing Google Ads sięga również z powodzeniem blogów specjalistycznych, bo - jak twierdzą eksperci w dziedzinie skutecznej reklamy stron internetowych - im więcej kliknięć, tym większa szansa na zakup usługi, towaru lub przyswojenie przez użytkownika proponowanych mu treści. 

 

Jak skutecznie reklamować stronę internetową w Google? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Złota rączka - Naprawy domowe

Złota rączka - Warszawa. - Pogotowie domowe - Usuwanie usterek, naprawy, przeróbki, drobne remonty i porady - Skręcanie, montaż/demontaż, naprawa..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez itargowek.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"