
Ostatni odcinek metra na prawobrzeżnej Warszawie ma już niemal komplet zezwoleń na budowę. Łącznie jest już 5 z 7 potrzebnych do rozpoczęcia budowy. Planowane ukończenie prac to 2023 r.
Decyzje o pozwoleniu na budowę dotyczą stacji Zacisze (C19) pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną oraz Bródno (C21) przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. To będzie już ostatni odcinek II linii metra w kierunku północno-wschodnim. Do budowy tego odcinka konieczne jest uzyskanie aż siedmiu pozwoleń na budowę: trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz TBM przy stacji Trocka.
Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł.
Planowany czas zakończenia budowy całej II linii metra to 2023 r. Wszystkie odcinki linii M2 są już w budowie lub już odbywają się przetargi na wybór wykonawcy. Obecnie trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku(ok. 3,12 km trasy) oraz w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego( ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami). Obie budowy zakończą się przed końcem 2019 r.
Obecnie istniejący odcinek linii M2, czyli siedem stacji pomiędzy Wolą a Pragą-Północ działa od 8 marca 2015 r. i dziennie przewozi ok. 150 tys. pasażerów.
Źródło i fot. Miasto Stołeczne Warszawa
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie