
Kilka dni temu pisaliśmy o kolejnych pozwoleniach na rozbudowę II linii metra na Bródnie. W piątek, 17 sierpnia, Metro Warszawskie otrzymało ostatnie dwa pozwolenia konieczne do rozszerzenia tego odcinka. Budowa ruszy już niedługo.
– W ubiegłym tygodniu trzy, dziś kolejne dwa, a to oznacza, że mamy komplet pozwoleń na budowę ostatniego odcinka II linii metra na prawym brzegu. Teraz przed nami już tylko podpisanie umowy na wykonanie tego fragmentu drugiej nitki i za trzy lata mieszkańcy Targówka i Zielonej Białołęki dojadą do centrum podziemną koleją – stwierdziła Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.
To już koniec formalności związanych z rozbudową II linii. Wydanie tych dwóch pozwoleń zamknęło proces przygotowań do budowy M2 na Targówku – Metro Warszawskie ma już wszystkie siedem niezbędnych decyzji: trzy dla stacji, trzy dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz TBM przy stacji Trocka. Teraz pozostało już jedynie podpisanie umowy z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyło w przetargu na budowę ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie
To będzie ostatni, blisko czterokilometrowy, odcinek II linii podziemnej kolei w północno-wschodniej części stolicy. Oprócz tuneli powstaną tam również trzy stacje: „Zacisze” (C19), „Kondratowicza” (C20) oraz „Bródno” (C21).
Planowane ukończenie budowy to 2023r.
Fot. MST Warszawa
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie