
Warszawski Transport Publiczny zrobił podsumowanie osiągnięć na budowie M2 w 2020 roku. Na terenie Targówka oraz Bemowa, w grudniu tarcze zakończyły drążenie tuneli pomiędzy już funkcjonującą stacją Księcia Janusza a budowaną na Bemowie Powstańców Śląskich.
W 2020 roku intensywne prace budowlane prowadzono na wschodnim odcinku metra M2 ze stacjami Zacisze, Kondratowicza i Bródno. W grudniu tarcze dotarły do stacji Księcia Janusza zostawiając za sobą dwa wydrążone tunele – jeden o długości 1 367 m, a drugi – 1 369 m.
W ubiegłym roku pracowano także na ostatnim wschodnim odcinku metra. Umowę na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniego wschodniego odcinka M2 podpisano w 2018 r., a kwota kontraktu to 1,4 mld zł. Odcinek na Targówku będzie mierzył cztery km, a mieszkańcy Zacisza i Bródna będą mieli do dyspozycji trzy stacje: Zacisze – pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, Kondratowicza – przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz Bródno – przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej — informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
W maju na budowanej stacji Bródno pracę rozpoczęła pierwsza tarcza drążąca tunel pomiędzy budowaną ostatnią stacją a już funkcjonującą Trocka. Do grudnia pokonała 2 419 z planowanych 2 908 m. Tarcza drążąca drugi tunel ma za sobą odcinek pomiędzy stacjami Bródno i Zacisze i wydrążyła 2 223 z 2 878 m.
Przy ostatniej stacji wschodniego odcinka drugiej linii metra planowany jest także parking „Parkuj i jedź”. Pod koniec ubiegłego roku została zaprezentowana koncepcja architektoniczno-budowlana parkingu. Jej wykonawca zaproponował dwa budynki, połączone podziemnym łącznikiem, w których znajdzie się m.in. 475 miejsc postojowych dla samochodów oraz 116 dla rowerów. Na dachach budynków planowane jest zasadzenie roślin, utworzenie strefy odpoczynku dla mieszkańców i montaż paneli fotowoltaicznych — czytamy w podsumowaniu.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Fot. Metro na Targówku
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie