
Metro Warszawskie udostępniło materiały, dzięki którym możemy zobaczyć w jaki sposób tarcza drążąca tunele metra dostarczana jest na plac budowy, jak wygląda jej montaż oraz w jaki sposób umieszczana jest w komorze startowej.
Na tym filmiku jest przedstawiony proces montażu tarczy TBM. Jej elementy przyjeżdżają na plac budowy i przez kolejne dwa tygodnie łączone są w całość. Tydzień prac ujęty w tym filmie to tylko wybrane, najciekawsze ujęcia. Praca, której w większości nie widać to przyłączanie wszystkich systemów potrzebnych do sterowania tarczą oraz dostaw mediów.
Drugi film pokazuje, że dostarczoną na plac budowy i zmontowaną w całość tarczę TBM czeka jeszcze jedna ważna podróż, zanim rozpocznie drążenie. Trzeba ją opuścić do komory startowej, przez wąski otwór technologiczny. Zadanie nie jest proste. Tarcza waży 415 ton, a jej podniesienie musi być skoordynowane pracą wielu osób. Jesteście ciekawi jak to działa? Przekonajcie się sami!
Materiały prasowe: FB / Metro Warszawskie
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie