Reklama

Będzie zajezdnia na Annopolu

Portal Targówek
18/11/2022 09:12

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu planowana była od dawna. Teraz plany się urzeczywistnią. Jak? O tym poniżej.

Prawobrzeżna Warszawa ma tylko jedną zajezdnię tramwajową- tę na Kawęczyńskiej. Nie ulega wątpliwości, że kolejna zajezdnia jest potrzebna, zwłaszcza, że miasto chce inwestować w rozwój ekologicznego transportu. Dotychczasowo "jedynka" zjeżdżała najczęściej do zajezdni Żoliborz, a "czwórka" na Mokotów lub Żoliborz. Wybudowanie zajezdni na Annopolu usprawni ruch tramwajowy.

Pętla tramwajowa Annopol została otwarta w 1971 roku w związku z przebudową ulicy Wysockiego i likwidacją krańca Pelcowizna (gdzie obecnie znajduje się zabytkowy fragment brukowanej ulicy z torowiskiem). Zajezdnię w tamtych rejonach planowano już od lat 60., ale inwestycję odłożono, gdyż w tym okresie likwidowano wiele linii tramwajowych, upowszechnił się bowiem, bardziej wówczas opłacalny, transport autobusowy. 

Temat powracał co jakiś czas, teraz budowa już trwa. Zajezdnia ma być otwarta za niecały rok.

Jaka będzie zajezdnia Annopol?

Zajezdnia ma być zielona i ekologiczna. Zajmie obszar niemal 12 hektarów i będzie posiadać 14 budynków. Większość zwrotnic będzie sterowana nowoczesnym systemem automatycznym. Dzięki temu tramwaje będą jechały płynnie, bez zatrzymywania, co pomoże zaoszczędzić energię elektryczną oraz odejmie pracownikom obowiązków. 

Zmieści się tam 150 tramwajów.

Powierzchnia zajmowana przez rośliny wyniesie ok. 20 proc. terenu zajezdni. Będzie to między innymi. roślinność na budynkach i na ekranach akustycznych oraz zielone torowiska.

Całkowity koszt budowy zajezdni wyniesie 655,1 mln zł brutto. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Otwarcie planowane jest na początek roku 2024.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Targówka




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do