
Czy kolejne stacje II linii metra zostaną wybudowane w terminie? Póki co przeciąga się przetarg na ich wybudowanie. Miasto wydłużyło termin składania ofert o cztery miesiące. Teraz firmy, które chcą skonstruować kolejne stacje mają czas do 31 lipca. Zmiana terminu spowodowana jest dużą ilością pytań i wniosków kierowanych ze strony potencjalnych wykonawców. Do tej pory wpłynęły aż 1463 wnioski z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na które Metro Warszawskie musi teraz odpowiedzieć. Spółka dostała również 7 wniosków o przedłużenie terminu przetargu od potencjalnych wykonawców kolejnych stacji.
Gdzie będą kolejne stacje?
W kierunku północno-wschodnim powstanie ok. 3,12 km trasy ze stacjami:
- Szwedzka (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej)
- Targówek 1 (w pobliżu skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego)
- Targówek 2 (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką)
W kierunku zachodnim pojedziemy tunelem o długości ok. 3,4 km, zatrzymując się na stacjach:
- Wolska (pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską)
- Moczydło (pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w pobliżu ul. Sokołowskiej i Syreny)
- Księcia Janusza (pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza)
Zgodnie z zapowiedziami prezesa Metra Warszawskiego budowa kolejnych stacji II linii potrwa ok. 38 miesięcy. Czy jest to realny termin, skoro budowa jeszcze się nie zaczęła, a już są pierwsze opóźnienia? Pożyjemy, zobaczymy.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Po pierwsze wpłynęły 1463 pytania do przetargu, a nie wnioski z prośbą o wyjaśnienie. Po drugie bardzo dobrze, że termin został przesunięty, oferty będą mogły być przygotowane solidniej. Kto nigdy nie zajmował się metrem nie wie jak bardzo skomplikowana jest to procedura, kiedy 50% robót i materiałów trzeba szukać poza granicami kraju. Nie mówię już o ustaleniu ceny na wiercenie TBM'em, gdzie jest zaledwie kilku producentów na całym Świecie.