
Praca wre na budowie II linii metra zarówno pod ziemią, jak i na powierzchni. Odcinek północno-wschodni może pochwalić się pierwszymi windami na stacjach. Na finalnym etapie są również prace przy budowie torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza.
Pierwszy odcinek torowiska pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza jest prawie gotowy. Do wybetonowania został niewielki odcinek. W pozostałych częściach tuneli trwa, lub jest przygotowywane, zbrojenie torowisk.
Równolegle do prac w tunelach dużo dzieje się także na samych stacjach. Na stacji Kondratowicza można zobaczyć już kamienne posadzki w części pasażerskiej, a także stanowiska pod przyszłe bramki biletowe. Na wszystkich stacjach zostały zainstalowane też pierwsze schody ruchome. Na razie jednak, ze względu na trwające prace wykończeniowe, są one schowane pod przykryciem. W częściach technicznych stacji pojawiły się już elementy wykończenia – płytki na ścianach oraz docelowe drzwi — informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
Trwa również montaż rynienek kablowych na ścianach zatorowych stacji i wzdłuż tuneli. Właśnie na tym etapie budowy można zauważyć jak wiele przewodów może zmieścić się na nowobudowanym odcinku metra – są to setki kilometrów kabli. Te elementy są budowane z dużym zapasem – w przyszłości łatwo będzie można np. umieścić nowy światłowód bez potrzeby rozkopywania miasta na powierzchni.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Fot. ZTM
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie