Reklama

Metro na Targówku - jak dzielnica zyskała na budowie metra?

Portal Targówek
27/11/2020 12:31

15 września 2019 roku zakończyła się budowa przeszło 3 kilometrowego odcinka II linii metra, przebiegającego z Pragi na Targówek. Otwarto trzy nowe stacje metra - Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka - które usprawniły codzienną komunikację mieszkańców. Szybszy dojazd do centrum, rozbudowa infrastruktury miejskiej i budowa nowych osiedli deweloperskich - to zdecydowane atuty przedłużenia II linii. Jak dzielnica zyskała na budowie metra? Sprawdzamy.

Z Targówka do Śródmieścia jeszcze szybciej

Dzielnica Targówek zlokalizowana jest niemal na obrzeżach stolicy, choć od centrum miasta dzieli ją dystans zaledwie 8 kilometrów. Dzięki dobrze rozwiniętej komunikacji, dojazd do Śródmieścia zajmuje średnio 25 minut. Jednak w godzinach szczytu ten czas znacznie może się wydłużyć i wynieść nawet 50 minut. II linia metra na Targówku znacznie skróciła ten czas. Na chwilę obecną na terenie dzielnicy znajdują się dwie stacje: Targówek Mieszkaniowy oraz Trocka. Rozpoczęła się również budowa kolejnych trzech: Zacisze, Kondratowicza, Bródno. Czas przejazdu z Trockiej do Ronda Daszyńskiego wynosi 17 minut. Przedłużenie II linie metra zbiegło się również ze zmianami w komunikacji miejskiej. Uruchomiono m.in. linię 269 dowożącą z Bródna-Podgrodzia.

 

Architektura stacji metra

Stacje metra na warszawskim Targówku są utrzymane w jednolitej kolorystyce. Hale peronowe wykończono zaokrąglonymi panelami z perforowaną blachą. Dzięki temu perforacje na ścianach układają się w ciekawe wzory i motywy. Kolumny z betonu architektonicznego i jasny granit na posadzkach idealnie komponują się z całym projektem. Na uwagę zasługuje również zagospodarowanie przestrzenne wokół stacji. Stacja Targówek Mieszkaniowy została zbudowana w rejonie ulic Pratulińskiej i Ossowskiego, stacja Trocka - przy skrzyżowaniu ulic Pratulińskiej i Trockiej. Niestety, jak zwracają uwagę mieszkańcy, taka lokalizacja i chaotyczna infrastruktura wokół stacji mogą stanowić zagrożenie. Co istotne i warte podkreślenia, władze dzielnicy zapowiedziały już pracę nad poprawą bezpieczeństwa pasażerów korzystających z powyższych stacji.

 

Prestiż Targówka

Metro od dawna pełni funkcję miastotwórczą i determinuje powstawanie inwestycji mieszkaniowych, punktów handlowo-usługowych oraz całej infrastruktury miejskiej. Tereny przez które przebiega metro stają się bardzo interesujące zarówno dla inwestorów, jak i mieszkańców. Dzieje się tak między innymi przez wzgląd na rozbudowę węzłów komunikacyjnych, powstawanie centrów handlowych, placówek zdrowotnych i szkół, budowę nowych miejsc pracy. Komunikat o planowanej budowie II linii metra zbiegł się w czasie z reakcją inwestorów, którzy zwrócili uwagę na duży potencjał dzielnicy. Na terenie Targówka deweloperzy już od kilku lat nabywają grunty pod budowę nowych osiedli mieszkaniowych. Z uwagi na fakt, że ostatnia stacja planowanej rozbudowy II linii metra znajdować się będzie na Bródnie, rozwój rynku deweloperskiego w dzielnicy jest niemal pewny.

 

 

Opracowanie: GetHome.pl

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Targówka




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do