Reklama

Będą nowe stacje II linii metra - umowa podpisana

Portal Targówek
11/03/2016 16:14

Dziś, 11 marca Urzędzie Dzielnicy Targówek podpisana została umowa na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku wschodnim. Wykonawca będzie miał 38 miesięcy na prace.

 

-Bardzo się cieszę, że druga linia metra dojedzie do kolejnych rejonów prawobrzeżnej Warszawy – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenie z centrum miasta a tam, za pośrednictwem pierwszej linii będą mogli sprawnie przemieścić się dalej.

 

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra, którym warszawiacy jeżdżą już rok. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska, która wygrała ogłoszony przez Metro Warszawskie konkurs.

 

 

Kilometry torów

W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

 

Czekamy jeszcze na pozwolenia na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku zachodnim - z Ronda Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą będzie wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto.

 

Ciągłość inwestycji

Druga linia będzie jeszcze dłuższa – wiemy już, jak będą wyglądały kolejne odcinki podziemnej kolejki - trzy ostatnie stacje na północy II linii i dwie na odcinku zachodnim, których budowa ma się zakończyć do 2022 r.

 

Na początku 2015 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ (roboczo nazywanych „Zacisze”, „Kondratowicza” i „Bródno”) oraz dwóch na zachód (roboczo nazywanych „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”) czyli 3+2. Prace konkursowe złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednej dla każdego z odcinków: konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej i ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka na Targówku.

 

Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3, czyli trzech stacji w na Woli i trzech na Targówku. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Obecnie trwa procedura wydawania decyzji lokalizacyjnej i decyzji środowiskowej dla odcinków 3+2. Mają być wybudowane w 2022r.

 

Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i do dziś przewiozły ponad 35 mln pasażerów. Odcinek od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński (6,1 km) pociąg pokonuje w 11 minut.

 

Zdjęcia w galerii poniżej reklamy 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Targówka




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do