Reklama

Konkurs na projekty kolejnych stacji II linii metra

Portal Targówek
30/12/2014 14:35

Wciąż nie wiadomo, ile razy jeszcze II linia metra zostanie zamknięta, zanim zostanie otwarta, ale krążą plotki, że zostały już poczynione konkretne plany dotyczące kolejnych stacji. Mają one powstać w ciągu najbliższych kilku lat, a Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na pomysły na nowe stacje podziemnego pociągu, choć przetarg wciąż trwa.

Półtora miesiąca temu Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę II linii metra o dodatkowe 2 stacje w stronę Bemowa i 3 na terenie Bródna, które mają powstać do 2019 roku. Wtedy to Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła zasadę mówiącą o tym, że każdy odcinek będzie budować inna firma. Chodzi o większą konkurencyjność – mówiła.

Robocze nazwy stacji

Pod ulicą Górczewską powstaną dwie stacje: C-5 o roboczej nazwie Ulrychów (Wola Park) i C-4 wstępnie nazwana Górce (Powstańców Śląskich).

Po prawej stronie Wisły wybudowane zostaną trzy stacje: C-19 Zacisze (pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda), C-20 Kondratowicza (pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską) oraz C-21 Bródno (Rembielińska), która zostanie zbudowana pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie Rembielińskiej.

 

Wnioski o udział w konkursie należy składać do 16 lutego 2015 roku. Po tym terminie uczestnicy będą mieć 90 dni na złożenie prac. Uwaga: projekt będzie można złożyć tylko na jeden odcinek (wschodnio-północny lub zachodni). Organizatorzy konkursu przewidzieli dla zwycięzcy nagrodę w wysokości 50 tys. zł oraz zaproszenie do negocjacji "z wolnej ręki" w kwestii wykonania projektów budowlanych.

Podczas oceny projektów, będzie brane pod uwagę siedem kryteriów: koszt wykonania projektu budowlanego wraz z nadzorami autorskimi (30%), rozwiązania architektoniczne (25%), walory eksploatacyjne (10%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne torów odstawczych i do zawracania pociągów (10%) oraz walory konstrukcyjno-technologiczne (5%).

 

Fot. www.kurierkolejowy.eu

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Targówka




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do