
Na wszystkich stacjach bródnowskiego fragmentu metra prace budowlane zeszły na poziom -2. Prace wykonywane na takiej głębokości, pozwoliły na dokonanie kolejnych odkryć archeologicznych. Na tym odcinku zostały znalezione kości prażubra oraz fragment szczęki młodego mamuta włochatego.
Tarcze TBM będą drążyły tunele ze stacji C21 Bródno w kierunku stacji Trocka. Ich montaż został zakończony.
Węzeł betoniarski, stacja uzdatniania wody, oczyszczania ścieków, system zasilania oraz zasobnik taśmociągu – stanowiące zaplecze TBM – przeszły już pierwszy rozruch. Podobnym testom poddane zostały wszystkie podzespoły tarcz: systemy hydrauliczne, zasilania, systemy sterowania i kontroli parametrów, skalibrowano system nawigacji. Tarcze TBM Anna i Maria znajdują się w pozycjach startowych i na początku maja planowany jest start pierwszej z nich – Marii. Swoją pracę powinna zakończyć jesienią, — informuje Zarząd Transportu Miejskiego
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” – pod ul. Figara, w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną; C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” – przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Stacje zostaną połączone tunelami, łączna długość których wyniesie 4 kilometry.
Projekt jest wart 1 397 895 000 zł. Na jego realizację wykonawca ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Fot. ZTM
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie