
Tarcza Maria wydrążyła pierwszą część prawego tunelu na odcinku północno-wschodnim. Swoją pracę rozpoczęła 4 maja na stacji C21 Bródno i po 38 dniach dotarła do stacji C20 Kondratowicza.
Metro na Bródnie. Tarcza Maria
Podczas swojej podziemnej podróży tarcza Maria wydrążyła 919,5 m tunelu, obudowując go 613 pierścieniami. Średnio w ciągu dnia drążyła ponad 24 metry tunelu. Zgodnie z planem czeka ją teraz przegląd systemów, prace serwisowe, m.in. wymiana narzędzi skrawających. W tym czasie będzie także przetaczana przez stację C20 Kondratowicza.
Po postoju rozpocznie drążenie kolejnego tunelu w kierunku budowanej stacji C19 Zacisze. Ten odcinek będzie dłuższy – do wydrążenia jest 1320 m tunelu, a do ułożenia 880 pierścieni.
Prace, które trzeba teraz wykonać, nie oznaczają przerwy w drążeniu. Załoga przejdzie na drugą tarczę – jest ona już przygotowana do drążenia na stacji C21 Bródno. W ten sposób już za kilka dni rozpocznie się drążenie tunelu lewego D21 w kierunku stacji C20 Kondratowicza.
Łączna długość tuneli szlakowych D19, D20, D21 (bez długości stacji) dla II etapu wschodnio-północnego odcinka linii M2 wynosi: 5787 m, co daje do ułożenia 3858 pierścieni prefabrykowanych.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Zobacz także:
Fot. ZTM
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie