
Zarząd Transportu Miejskiego poinformował w dniu 20 kwietnia o kolejnych postępach na budowie II linii metra, a dokładnie jej wschodnio-północnego odcinka. Zbrojenie, wibroizolacja, beton pod ciśnieniem – to przepis na wykonanie torowiska II linii metra w Warszawie.
Budowa torowiska w tunelach metra to skomplikowany proces. Po wydrążeniu tunelu ma on przekrój koła. Dlatego najpierw należy wybetonować płaskie powierzchnie, tzw. bankiet dolny („podłogę” tunelu) i boczny, który będzie pełnił funkcję korytarza technologicznego. Te prace były wykonywane już na początku roku.
Dopiero po „wypoziomowaniu” tunelu można przystąpić do budowy właściwego torowiska, które składa się ze zbrojenia, warstw wibroizolacyjnych, specjalnych bloczków mocujących oraz szyn. Najpierw układana jest warstwa wibroizolacji, następnie zbrojenie, a na nim montowane są bloczki z uchwytami na szyny. Po przymocowaniu do nich szyn całość jest regulowana z dokładnością do 1 mm, by następnie torowisko można było zalać betonem. Po zakończeniu budowy całego torowiska na odcinku będzie ono jeszcze szlifowane — informuje ZTM.
Jeszcze w tym miesiącu wykonawca będzie betonował układany właśnie odcinek torów pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza. Po drążeniu samego tunelu, jest to najważniejszy etap prac w tunelach budowanego metra.
Koniec w 2022
Równolegle do budowy torowiska, prowadzone są prace instalacyjne na trzech stacjach; Bródno, Kondratowicza i Zacisze. W częściach stacji, gdzie w przyszłości będzie znajdować się zaplecze techniczne, montowane są instalacje wentylacyjne, elektryczne i sanitarne. Na stacjach widać docelowe biegi schodów stałych i przygotowane pochylnie schodów, wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych.
Według harmonogramu zakończenie budowy tego odcinka planowane jest w II połowie 2022 roku.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie