Reklama

Pozdrowienia w przyszłość

Portal Targówek
16/11/2016 00:04

W stropie stacji II linii metra znalazła się metalowa tuba w niej pamiątkowy akt erekcyjny, codzienna gazeta i nośnik z pozdrowieniami i życzeniami od warszawiaków z XXI w. Na Targówku zobaczyć można już konstrukcję przyszłej stacji metra.

Na budowie północno-wschodniego odcinka II linii metra wmurowany został kamień węgielny. Uroczystość rozpoczęła się przy ul. Handlowej, w budynku z charakterystycznym czerwonym neonem – literą M – czyli punkcie informacyjnym budowy, który zaprasza wszystkich zainteresowanych budową w dni powszednie pomiędzy godz. 11.00 a 19.00. Uroczyście podpisany przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy, dokument znalazł się w metalowej tubie a wraz z nim codzienna gazeta i nośnik z pozdrowieniami i życzeniami od warszawiaków z XXI w dla mieszkańców Warszawy przyszłości. Warszawiacy (i nie tylko) nadesłali blisko sto swoich listów w przyszłość a wraz z nimi swoje zdjęcia, wiersze, rysunki. Tuba została zamurowana w gotowej już części stropu stacji Trocka, w specjalnie pozostawionym otworze. – Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Targówka już niedługo będą mieli szybkie i sprawne połączenie z centrum Warszawy – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – A my zostawiamy im pozdrowienia dla następnych pokoleń i gdy za kilkadziesiąt, kilkaset lat ktoś wydobędzie tę kapsułę będzie mógł się przekonać czym żyli warszawiacy naszych czasów.

Budowa II linii metra na Targówku rozpoczęła się 30 kwietnia. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą odcinka północno-wschodniego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska.

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 100 tys. pasażerów dziennie. Obydwie linie spotykają się na stacji przesiadkowej Świętokrzyska i dzięki temu metrem można dojechać do wielu miejsc w mieście. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 14 minut.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Targówka




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do