Reklama

Kondratowicza zamieni się w „aleję tysiąca drzew"

Prace wykończeniowe kolejnego odcinka metra na Targówku zbliżają się ku końcowi. A ulica L. Kondratowicza zmieni się przy tej okazji nie do poznania.

Ulica L. Kondratowicza zmienia się na odcinku, od Rembielińskiej do św. Wincentego, przebudowa ulicy potrwa do końca roku. Obecnie specjaliści rewitalizują tereny w rejonie stacji C21 Bródno (u zbiegu ul. L. Kondratowicza i Rembielińskiej) i C20 Kondratowicza (na wysokości budynku urzędu dzielnicy). Prace w tym rejonie wchodzą w ostatnią fazę. Okolice te powinny być gotowe wraz z oddaniem do użytku samych stacji, prace budowlane zakończą się w sierpniu tego roku.

Ulica L. Kondratowicza jest niezwykle szeroka, liczy sobie aż 60 metrów i posiada pokaźny pas dzielący między jezdniami. Istniejące szpalery drzew zostaną uzupełnione i rozbudowane. Pojawi się ich ponad 700 (będą to głównie klony, graby i lipy) oraz 136 tysięcy krzewów w różnych gatunkach oraz liczne nowe trawniki, na których części powstaną łąki kwietne. Wzdłuż ulicy zostanie ustawionych około 100 ławek. Wokół nich architekci z pracowni projektowej WXCA zaplanowali dla mieszkańców liczne małe skwery. Planowany jest też duży zielony skwer przy stacji metra C21 Bródno.  Dziesiątki drzew i tysiące krzewów zostało przewidzianych również w rejonie stacji C19 Zacisze.

Droga rowerowa od nowa

Dużą przemianę przejdzie okoliczna sieć tras rowerowych. Między stacjami metra pojawią się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości 3 m każda. Po północnej stronie ulicy powstanie zaś druga, o równie wysokiej jakości, która zapewni dojazd rowerem do licznych osiedli mieszkaniowych i połączenie z ulicą św. Wincentego.

Na wszystkich skrzyżowaniach oraz wzdłuż dodatkowych przejść dla pieszych między ulicami Rembielińską a Malborską przewidziany został komplet przejazdów rowerowych. Wzdłuż ulicy L. Kondratowicza pojawi się dokładnie 235 stojaków rowerowych, czyli miejsce na 470 rowerów, ze szczególnym uwzględnieniem pojemnych parkingów rowerowych przy stacjach metra.

Wszystkie chodniki na terenie inwestycji zostaną wyremontowane. Konieczna będzie również wymiana nawierzchni jezdni. Na nowych estetycznych słupach zawisną energooszczędne oprawy oświetleniowe LED zużywające wielokrotnie mniej prądu. Tam, gdzie to koniecznie, chodniki i drogi rowerowe dostaną osobne mniejsze słupy oświetleniowe.

Źródło UM

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Targówka




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do